jueves, 17 de abril de 2008

Preguntes i temes clau del GT:


Internet, el telèfon mòbil, les consoles, els reproductors d’MP3, etc. constitueixen ara mateix l’“ecosistema natural” dels adolescents i els joves. Ells perceben tots aquests aparells amb la mateixa naturalitat amb la qual la gent gran percebem la ràdio o la televisió. No se sorprenen davant la tecnologia, simplement, amb tota naturalitat, la utilitzen per estar en contacte, per fer nous amics, per buscar informació, baixar-se i escoltar música i, en general, per desenvolupar la seva pròpia cultura.

Partint d'aquesta situació, la nostra finalitat és crear un grup de treball on puguem debatre, entre tots els estudiosos i interessats en aquests temes, sobre els efectes que l'ús de les noves tecnologies estan tenint sobre els joves. Aspectes relacionats amb la formació acadèmica, familiar, relacions entre iguals i possibles diferències de gènere. Alguns dels interrogants clau que plantegem són els següents:

1.Els resultats d'algunes investigacions revelen que els joves de l'era digital semblen ser més intel•ligents, curiosos, assertius, accepten amb més facilitat la diversitat i també tenen més nivell d'autoestima que els joves que pertanyen a generacions anteriors. D’altres, no obstant això, apunten en sentit contrari: els joves viuen enganxats a les pantalles i perden la seva capacitat d'atenció, sofreixen estrès, vanitat i fins i tot crueltat com a resultat de la seva interacció amb la Xarxa. Quina de les dues postures sembla la més encertada? Fins a quin punt poden ser certes l’una i l'altra?

2. Es pot parlar de l'existència d'un nou paradigma d'aprenentatge a partir del pas d'un aprenentatge de transmissió a un aprenentatge interactiu?

3. Què aporten el mòbil, l'ordinador, Internet… a la relació familiar? L'ús d'aquestes tecnologies dificulta o afavoreix la vida familiar?

4. Els pares se senten desbordats per l'ús que fan els seus fills de les TIC? (Per desconeixement, per l'ús descontrolat, per qüestions econòmiques…..)

5.Cal dur a terme algun tipus de control, acció educativa etc. per a regular l'ús d'aquestes tecnologies per part dels joves?

6.Qui ha de dur a terme aquestes accions: l'Administració, els fabricants, el col•legi, els pares, tots, ningú?

No hay comentarios: