lunes, 7 de abril de 2008

ANÀLISIS DELS CAPITOLS 1 I 2 DEL LLIBRE "LES TIC EN L'EDUCACIÓ INFANTIL"




Jordi Cases
M.Roser Torrescasana






Després d’haver llegit el llibre, he aplegat algunes conclusions que potser mai m’hauria plantejat si no m’hagués llegit aquest llibre.

Primerament dir que estic d’acord en algunes coses que nombren els autors i altres que no hi estic tant.

Estic totalment d’acord en que ens hem de modernitzar, posar-nos al dia i aprofitar totes i cadascuna de les noves tecnologies. L’impacte que estan produint les TIC en la nostra societat es cada vegada més gran i l’escola com a institució educativa s’ha de posar al dia. No obstant s’ha d’anar introduint poc a poc, sobretot per la gran quantitat econòmica que suposa. Està clar que a tots ens agrada tindre a les nostres aules els millors ordenadors, les millors calculadores i tindre televisions de plasma, mòbil d’última generació, però no és necessari prestar-li tanta importància ja que es poden fer moltes coses sense l’ajuda d’aquest utensilis.

Hem d’intentar afrontar l’educació des del punt de vista modern i mantindre també allò tradicional encara que siga en menor importància.

És molt més fàcil i còmode ensenyar a escriure el nom dels alumnes amb el teclat de l’ordinador que amb un llapis. Esta clar que, el món informàtic, com molts altres, aniran cap avant però és important que sàpiguen escriure amb la mà, no convé que des de petits dominen el teclat de l’ordinador, sinó que aprengen a escriure amb la mà, a dibuixar...d’eixa manera també és treballa la psicomotricitat, que per molt que avança la tecnologia, aquesta part no es pot tractar des del punt de vista informàtic. Després ja tindran temps d’aprendre a treballar amb l’ordinador. Tots sabem que hui en dia hi ha infinitats d’exercicis i jocs educatius que es poden fer amb un ordinador però si acostumem als nens des de petits, com per exemple a sumar i restar amb ordinador, el dia que no dispondran d’ell seran incapaços de fer-ho per ells mateixos.

Per una altra banda he de dir que les TIC és un bon recurs educatiu per aconseguir els objectius del currículum de l’educació encara que no sempre, perquè hi ha mestres que fa molts anys que estan donant classe i no es reciclen, cosa que no hem pareix bé ja que si la nostra societat avança, nosaltres també, sense oblidar allò tradicional com bé he dit abans.

A més que es una cosa que no podem passar per alt, ja que nosaltres eduquem per a una millor integració en la societat, per tant hem d’estar al dia.

No hay comentarios: